Sekejap, Lama dan Selamanya...

Sekejap...
penantian dalam keadaan sekejap itu ada banyak maksud...
contoh:
  1. bile mak suruh buat keje...nanti lar kejap mak...!!!
  2. bile orang tanye "Bile nak sampai???" "kejap lagi sampailar...tunggu lar..."
dan banyak lagi....

tapi sekejap bagi aku itu satu kesakitan...
ya...bile sekejap itu menjadi lama....

Lama...
tempoh amat memainkan peranan yang begitu besar...
sedangkan mak aku pergi kuar kejap pun...
tak lame lepas tu (dalam 30minit) aku mesti mesej....
"mak bile mak nak balik...??? nanti bawak balik makanan ek..."
dan mak aku pun balas...
"K"
??????

sungguh menyakitkan hati...
kiter tulis panjang-panjang...
balasan nyer satu huruf jer....
argghhh...!!!

dan kelamaan itu membuatkan aku takut ia menjadi selamanya....

walaupun kedua-duanya masih ader...
tapi keadaan itu tak seperti keluarga biasa...
ramai geng-geng aku yang sudah melalui tempoh selamanya ini...
dan aku sering berfikir...
macamana mereka melalui hari-hari mereka...???
walaupun dah kalis...tapi sebak itu kadangkala
hadir...ketika kita melalui kehidupan
yang pernah kita lalui bersama....

itulah...
sekejap...lama...dan selamanya....

aku tidak ingin menjadi selamanyer...
sebab itu adalah perkataan...
bukan manusia...
haha...lawak stu....

Comments

Popular Posts