20100418

Kipas Kipas Bikin Panas....

Semalam...
sedang sibuk ibu aku membersihkan kipas...
aku dengan tak reti nak menyabarnye mengambil badan kipas itu lalu
meletakkannya ke ats tangga....
dan...
boom.... kedabow...
jatuh...pling pling...
ahahahaa....aku dengan keadaan yang tak dapat meyelamatkan keadaannya
dan sedia menunggu dimarah oleh ibu....
kipas rosak...
mata bilah die patoh satu dan tinggal dua...
ibu terus membebel...
aku mula memikirkan jalan penyelesaiannya...


"mak amik gam uhu...kite gam kan..."
"arghhh...tak payah..."


ibu cube mengetest kipas itu dan....
pusing pusing....tapi tak laju...sebab tak seimbang...
haishh....aku pun memberi gam uhu kepada ibu...
gam gam gam...
tunggu lar kering....
yes....tau aper yang terjadi...
bile gam tu nak kering bilah kipas yang patah tu pun terkelonyat...
atau dalam bahasa lain...terpeleot....arggghhh...
macam maner lagi ingin aku terang kan....
aku pun berusaha lagi menggam kan kipas itu....
(untuk pengetahuan umum ini adalah kipas berdiri saiz kecil yer...)
aku ambik plok gam pvc paip...
ceh....berusaha aku gam...
nampaknya gam pvc tu cepat mengering...
aku duduk depan kipas rosak tu....
(kene menunjukkkan yang aku betul-betul rase bersalah)
"yes nak kering dah"aku berkata di dalm hati...
dan....yaaa.....terkelonyat lagi....
haishhh...


dan hari ini
aku masih mencuba pagi tadi....
dan masih same...
aku dah bosan...
aku buker jer kipas tu dan anda tau aper yang terjadi....
jeng jeng jeng....
hahahahahaah.....
malas dah aku nak citer... wak malu aku lagi ader lar...


then aku pun mesej jer kat mak aku dan cakap yang aku akan ganti kipas tu....
hem....itular pompuan....

No comments:

Post a Comment

Just Type it OUT! :)