20100426

Ohh nooo...!!! i'm pregnant....

skarang pukul 3.00....kucingku si pochy sudah mengeluarkan anaknya...
yang telah lamer berkurung di dalam perutnya sejak sekian lama...
itu yang aku pelik sejak dari semalam lagi dia sibuk duduk kat aku...
mula lah ibuku cakap yang aku tak beri makan kucing...(memang tak beri pun)
dan aku menjadi kaget apapbila melihat pochy keluar dari almari dan duduk terkangkang...
dan aku tidak ingin menceritakannya lagi...kerana tekak aku sudah menjadi lugar...
atau loya okay....
ni lah pochy....
dan ini perutnya sebelum bersalin

20100418

Kipas Kipas Bikin Panas....

Semalam...
sedang sibuk ibu aku membersihkan kipas...
aku dengan tak reti nak menyabarnye mengambil badan kipas itu lalu
meletakkannya ke ats tangga....
dan...
boom.... kedabow...
jatuh...pling pling...
ahahahaa....aku dengan keadaan yang tak dapat meyelamatkan keadaannya
dan sedia menunggu dimarah oleh ibu....
kipas rosak...
mata bilah die patoh satu dan tinggal dua...
ibu terus membebel...
aku mula memikirkan jalan penyelesaiannya...


"mak amik gam uhu...kite gam kan..."
"arghhh...tak payah..."


ibu cube mengetest kipas itu dan....
pusing pusing....tapi tak laju...sebab tak seimbang...
haishh....aku pun memberi gam uhu kepada ibu...
gam gam gam...
tunggu lar kering....
yes....tau aper yang terjadi...
bile gam tu nak kering bilah kipas yang patah tu pun terkelonyat...
atau dalam bahasa lain...terpeleot....arggghhh...
macam maner lagi ingin aku terang kan....
aku pun berusaha lagi menggam kan kipas itu....
(untuk pengetahuan umum ini adalah kipas berdiri saiz kecil yer...)
aku ambik plok gam pvc paip...
ceh....berusaha aku gam...
nampaknya gam pvc tu cepat mengering...
aku duduk depan kipas rosak tu....
(kene menunjukkkan yang aku betul-betul rase bersalah)
"yes nak kering dah"aku berkata di dalm hati...
dan....yaaa.....terkelonyat lagi....
haishhh...


dan hari ini
aku masih mencuba pagi tadi....
dan masih same...
aku dah bosan...
aku buker jer kipas tu dan anda tau aper yang terjadi....
jeng jeng jeng....
hahahahahaah.....
malas dah aku nak citer... wak malu aku lagi ader lar...


then aku pun mesej jer kat mak aku dan cakap yang aku akan ganti kipas tu....
hem....itular pompuan....

20100416

Left or Right???

haishhh....
tak lama lagi sesi yang paling dinanti-nantikan akan bermula...
lepas tu...tak sabar-sabar nak habiskan...
yaaa...of course lar study....
tapi by this moment....aku tak rase pun nak sambung blajar...
minat nak belajar macam dah lupus...
tak tau lar nak hadapi keadaan itu nanti...
mesti kena buli mule2...
macam mule2 masuk high school dulu...
kene buli dengan kakak angkat sendiri...
hakhakhak...boleh kan....
skang ni same ader nak ambik matrix ker...
spa8 tu jer...haishh....bosan lar nak pikir hal ni....

20100412

Hello Hot Sunny Day... Goodbye Raining Night...

This is a story i created...


"Hello...hot sunny day!!! Now you are with DJ Sunny....yeah... thatss me...."
"any good morning wish today you can call right here and right now...
25000699...i repeat..25000699...and i start your day with this song...
tuutttt...."


Haisshh...what a day today...need to go to work...in this meaningful moment for me...
yeah..for me...its my burfday...I hope some surprise will await me. Especially from my F.R.I.E.N.D.
Well..maybe not a friend for me but i adore him really...oh no...i need to stop dreaming...
i'm at right now...
tutt..tutt..tutt..

"hello..this Shine.fm...who's this sweet creature today???"
"yes sunny, its me Friday...i want to make a morning wish to all my frens...bla bla bla...
and to you sunny....Happy Birhtday!!!"
"oh thanks a lot...." (at least someone still taking care of that ) "hope you have a nice day today..."

"the rain is falling when the sky is sunny...the melody i sang is for my honey..."
thats song keep tuning in my head.Heading for my lunch alone...i hope he was here...
eating raspberry cheese tart..which our favourite...arghhh..colud not get lose of him...

"hey, sunny. sorry...this week i have an outstation work to do...maybe i could'nt make it to celebrate your upcoming birhtday...but i will try my best to wish it to you personally..."
thats was his last message. and now he still does'nt send a piece of  "hi" since he left.
buzzz...buzzz...
"its him...!!!" I squeaked. People around the cafe house were start to staring me like a
"what the hell wrong happen to this girl" look. as usual...i make my cutest innocent look...haha..
still want to cover it up...
"hey,sunny...its me rain...are u free tonight?'
"ermm..yeah...why???"
"okay then...see you at the usual our hang out place...8 o'clock...i'll wait u there..."
"huh???" tutt..tuutt...tutt...
yeah right...that man...did'nt even give me a second to reply back...

when i reached home...i can feel the calmness..the green bedroom wallpaper..
"oh..serenity...."and i throw my back on the cozy bed...
wringle wringle like a worm and roll onto my blanket...
then...zzzz.....zzzz....zzzzz....

buzzz...buzzz...
haishh...whats on earth disturbing my beauty sleep...
I open the message..its from Rain...
"can't wait to meet u there..."

ohh...no...whats the time now...7.30 p.m.?????
WHAT????!!! as fast as the bugatti i slam the bathroom door...
its take 30 minutes to get there...how can i fall asleep??? damn me...
put on the best dress...(which my only one) and lil bit of lipgloss...
maybe a powder...eyeliner...(thats make she takes the time much longer)
"okay..this is ENOUGH!!!"

and the rain is falling..which make the traffic is jam...
i could'nt make it right on time...sorry rain... 

ohhh...crap...where is that gurl...i must find her...
i must give this to her...on her special day...and also for me onwards...
i called her..."hey girl...where are you...??"
"i'm almost there rain right here across the park...oh i can see you there..."
Sunny waved her hand at Rain....
"yeah...i can see you...i'll go there..."
Rain across the street...eager to see his sweetheart(only for him).
a car is coming..."Rain stop!!!" Sunny scream...
He did'nt hear what sunny was saying...but a light from nowhere was reaching his eyes...
and he feel hurt...blocked out....and...dooommm....
he fall onto the street...blood are running down his head... as much as the rain is falling...


arghhh...i'm feel tired...maybe i will continue it next time....
see ya....!!!!


20100411

Sekejap, Lama dan Selamanya...

Sekejap...
penantian dalam keadaan sekejap itu ada banyak maksud...
contoh:
  1. bile mak suruh buat keje...nanti lar kejap mak...!!!
  2. bile orang tanye "Bile nak sampai???" "kejap lagi sampailar...tunggu lar..."
dan banyak lagi....

tapi sekejap bagi aku itu satu kesakitan...
ya...bile sekejap itu menjadi lama....

Lama...
tempoh amat memainkan peranan yang begitu besar...
sedangkan mak aku pergi kuar kejap pun...
tak lame lepas tu (dalam 30minit) aku mesti mesej....
"mak bile mak nak balik...??? nanti bawak balik makanan ek..."
dan mak aku pun balas...
"K"
??????

sungguh menyakitkan hati...
kiter tulis panjang-panjang...
balasan nyer satu huruf jer....
argghhh...!!!

dan kelamaan itu membuatkan aku takut ia menjadi selamanya....

walaupun kedua-duanya masih ader...
tapi keadaan itu tak seperti keluarga biasa...
ramai geng-geng aku yang sudah melalui tempoh selamanya ini...
dan aku sering berfikir...
macamana mereka melalui hari-hari mereka...???
walaupun dah kalis...tapi sebak itu kadangkala
hadir...ketika kita melalui kehidupan
yang pernah kita lalui bersama....

itulah...
sekejap...lama...dan selamanya....

aku tidak ingin menjadi selamanyer...
sebab itu adalah perkataan...
bukan manusia...
haha...lawak stu....

20100410

First and FiNally

yaa...akhirnya...
aku berjaya jugak memulakannya....
setelah penat berhempas pulas...
jari aku menaip....
eh...menekan...

tekan-tekan tak dapat...
tekan-tekan tak dapat...

rupernyer aku tersaloh bace availibility tu
tersaloh meaning
yg sepatutnyer
aku bace
this email adress is available...
ker macam maner entah..
aku pun tak igat plok ayat die..
aku terbace dalam pale otak aku
takde orang guner lagi...
tpi hakikat nye
dah ader orang guner ruper nyer...


hak..hak..hak..
apelar...

so..sekarang boleh lar aku mulekan coretan
hidupku sebagai...
seorang perempuan...