Vacation Vocasyen Ohsyem

Staying at Lis Na Ree
Just a 2 Star Chalet,
ok laa ada air-cond, tapi tak sejuk
nasib ade kipas.

Yang paling best,
swimming pool duk depan bilik.
dan damia pun mula, mulai merengek sehingga tengah malam,

"Nak MANDI!!!" walaupun badannya sudah belang-belang seperti panda diselar matahari.
daripada hitam menjadi keling. *tolong jangan nak terasa*
Gasak engkau lah Damia, engkau kecik lagi, tak kisah pun kalau muka dah sunburn.
lain lah macam aku.

Muka hitam. Menggelupas. Gigi kuning. #bahana Bina Insan Guru (BIG)
Apa lagi...aku lah yang meneman Princess (damia) mandi kolam sampai aku rasa lapar.
yalah. dah pukul 2 p.m. belum makan nasi lagi. main air lagi. lagi lah berkeriuk perut aku.
aku pun memaki-maki lapar dan damia juga berkeras untuk tidak naik.

"Mia, kat sana ada kolam besar"
"tak nak!"
"Mia, kat sana ada laut!"
"Tak Nak!"
"Mia, kat sana ada sungai besar, ada ombak..."
"taknak taknak TAKNAKKKK!!!" terkeluar anak tekak suara jantan damia.

dan terpaksalah aku call emergency.
hadoi.
Damia damia....

Kusyuk tengok pink panther, doc mcstufin, ape lagi ntah. Khemah yang didirikan oleh aku, serah, dan wani. Oya jadi tukang bebel.
Bakar ayam di tepi pantai.
nasi goreng bekal dari rumah. *maaf tiada gambar makanan*
dan, dedi membakar lalang...secara tak sengaja.

"hasil lalang untuk koloni Mafia Wars 600 members ini agak berhasil" wuteva abah. :P

dan begitulah.
makan malam di Ombak Restoran.
hambar katanya.
makanan lambat sampai.
so-so laa katanya.
mulai menggunakan "katanya" kerana Azwan Ali BIG.

dan sekarang
mahu tidur.
so daaa :)

#long time no vacation like this. treasure this memory. maybe for the last time. who knows what happen next. 

Comments

Popular Posts