5 Things that had already happen in my Life.....

ok...dah lamer dowh x update...sebab nyer ni ar...

1.Minggu orientasi yang macam bangang...
aku orientasi matrix dah 2 minggu lepas dengan keadaan kat sini dimana komputer di library yang ibarat nye x diservis selama 10tahun...dari mule2 bukak matrix ni kot....
doh ar fassi2 yang cam gampang macam tempat ni x pandai nak handle aktiviti...
dengan kedegilan budak2 lain yang bajet anak orang kaya....sumpah mengannoyingkan....
dan konon2 nyer nak ragging ktorang dalam air selut arr...tapi hampeh gagal dalam membuat acuan selut 2....penuh dengan pasir......hotok nguh.....pikir aku tak penah ker main-main selut ni.....
takpelar biar arr...dah lepas pun...tapi seyes aku x suke langsung minggu orientasi tu....macam bangang....

2.Makanan oh makanan...
Aku duduk kat matrix gampang ni memang lapor giler....sampai suar yang ketat2 boleh jadi longgar....
so saper-saper yang ader hajat nak menguruskan badan datang arr sini duk seminggu gerenti kurus...
tapi aku gi arr timbang baru ni kan berat aku ahaks same jer cam dulu...hampeh mungkin lepas orientasi 2 aku makan banyak2 jadi naik balik....
makanan kat sini mahal doh....aku wat eh kire-kire nyer...
Makanan            Harga (RM)
Nasi                    0.50
Ayam/Daging      2.00
Ikan                    1.80
Sayur                  0.50-1.00
Air sejuk             1.50

so korang total arr sendiri....
aku makan slalu arr rm3.00 n ini x campur air....aku xkan beli air...sb membazir doh...boleh masak kot air....

3.Budak-budak Kelas Aku
Aku duk kelas dot dot dot....paling x ske kelas ni...setengah nyer arr....ader 2orang tikus mondok yang amat menyakitkan hati and 1 phua chu kang disini....mule2 aku sains fizik...then tukar kelas sains hayat dimana yang aku amik skang ni....
jap aku nak ngumpat ni....x nak dosa jangan bace plz skip yerr....
pasal tikus mondok 2....yelar tau arr aku ni saper dah arr x lawa huduh bising x menarik ske kutuk orang... x sopan...ske tanye mende pelik-pelik.... x macam diorang....cantik ayu lawa....popular...menyampah tapi memang macam tikus....belakang pandai arr bising-bising tapi bile jumpe orang berapok lari err...
diorang 2 macam 2 arr....konon nak komen aku...skali aku jawab senyap pai ke sudah....
x berani wa cakap lu nak jawab aku.....tgok aku macam x puas ati kan...tau arr aku comel...
jangan arr tunjuk sangat kejelesan mu 2.....cis....natang nguh...

4.Environment and culture shock.... 
haish....semua orang cakap duk matrix penat....seyes bagi aku x penat pun...hahahah....blagak nyer aku...
xder lar penat sangat macam jage baby tau....depends on us camner nak trime keadaan kat sini...mule2 aku taku jugak x leh nak cepat duk kat cni....sebab aku slalu ciap lambat...lambat bangun....x penah nak buat keje skolah....n macam-macam lagi....tapi entah arr...aku rase macam bese je kot....tapi kene pastikan yang aku cukup tidor and jangan terlebih tido....
tapi aku xder arr bodo-bodo boleh adapt kat matrix ni....
aku nasihat kan lar....ni nasihat budak bukan straight a's tau....5a jer....
1.most important thing kene mind set awal2 yang hidup 2 senang blaja 2 senang and semua mende 2 senang...jangan tensioon sangat...just follow jer the flow of the environment...must say no....bile ader mende kene wat 2 jangan cakap susah selagi kite blum mencuba and try to do ur best not being the best and genius and all that kind of thing....hey korang pikir arr....yang korang blaja utk diri korang.....bukan utk orang lain....
2.aku memerlukan mender2 sampingan as the example...of course lar pil-pil kuda.....ahaks....
baru arr boleh tahan kuasa kuda aku....tipu jer...minum kopi jelar....sampai tengah hari n sampai petang pun boleh tahan mengantuk.....kalau lebih bagus beli vitamin cerdik tau utk membantu larr....bukan bergantung trus. tapi ape2 pun semua 2 dari allah.....kalau kite x boleh buat kan mesti ader hikmah yer 

5. Rahsia yang amat Mengejutkan..... 
aku citer arr kat kawan-kawan aku yang rapat.....yang aku dah engage....then semua terkejut....
aku pun macam agak pelik campur malu pulak nak citer kat orang..year lambat lagi nak kawin pun....
tapi buat perancangan awal....supaya berusaha utk blaja supaya dapat cepat kumpul duit...and dapat cepat kawin...hahahahaa.......galok ngat eh! tapi seyes aku bukan nak main-main....memang aku nak tentukan kehidupan aku.....supaya tak tersalah langkah.....

Then that's all for today.....thank you..... 
Muke aku yang kemaluan....oopppssss....!!!!!

Comments

Popular Posts