Saya suka baca DICTIONARY! Ho toh!

Ada kaitan?



Baru ada kaitan.



Saya suka bace dictionary daripada novel sebab ape??? 

sebab logik laa lagi dari bace novel. Novel dah laa karut. Banyok pulok jalan cite die. Kadang-kadang payah aku nak paham. Atau memang aku TAK PAHAM! haduhh...PLOT laa banyak...kene selak banyak kali jugok laa....sebab tu laa aku dah tak bace novel...aku bace dictionary.

Dictionary telus lagi tulus. Kalau apa mende je yang ko bace dalam tuh...konpem lah fakta. takde nye die nak reka-reka pulok. Mampuh mung kene bahang nanti! *Mampus anda dipukul nanti....takutadayangtakpahambahseganu*

Contoh ek, dalam novel tu cakap I love you! tapi belum tentu lagi betul ke hero tu love tak ke heroin...so kene laa bace sampai habis. 300muka baru tahu yang hero kawin ngan orang lain.

Kalau dictionary pulok. Kita baca,

 LOVE is a strong feeling or a deep attraction for somebody or something especially a member of your family or a friend. 
 kat situ rase ade dok lagi nak sangkal ape-ape? rase takde laa kan. So, Baca la dictionary. Confirm tak kene tipu.

Lagi....aku rase bace novel otak aku takde la berkembang pun. Sebab aku kene ikut satu-satu ape yang novel tu tulis. TAK boleh tinggal satu ayat. Kalau tak, Aku lost. Yeah, I am LOST!

tapi seronok bace dictionary. Contoh arr mung cari Pussy tu ape...uhuks. Jumpa jugak la makne lain. Haaa..teruk jugak laa dictionary nih! So, aku tetap jugak suka baca dictionary.

"Sebagai bakal guru Bahasa Inggeris, DICTIONARY adalah teman baru saya. Tapi saya tidak akan melupakan teman lama saya. " Ruqaiyah Rahman

so, bacalah dictionary! *ini tiada kaitan dengan racist kepada novel.

Comments

Popular Posts